Program primire dosare
Luni – Joi 08.30 – 11.30
Vineri – 08.30 – 13.30 (asistenti sociali primarii și penitenciar)
Program eliberare certificate
11.30 – 13.00
Comisia pentru protectia persoanelor adulte cu handicap
Comisia pentru protectia persoanelor adulte cu handicap, prevazuta la art. 87 din L. Nr. 408/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor adulte cu handicap este organul de specialitate, fara personalitate juridica, a Consiliului județean Iași, cu activitate decizională în materia protecției si promovarii drepturilor persoanelor adulte cu handicap.
Comisia are urmatoarele atributii principale:
a) stabileşte încadrarea în grad şi tip de handicap şi, după caz, orientarea profesională a adultului cu handicap;
b) stabileşte măsurile de protecţie a adultului cu handicap, în condiţiile legii;
c) reevaluează periodic sau la sesizarea direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti încadrarea în grad şi tip de handicap, orientarea profesională, precum şi celelalte măsuri de protecţie a adulţilor cu handicap;
d) revocă sau înlocuieşte măsura de protecţie stabilită, în condiţiile legii, dacă împrejurările care au determinat stabilirea acesteia s-au modificat;
e) soluţionează cererile privind eliberarea atestatului de asistent personal profesionist;
f) informează adultul cu handicap sau reprezentantul legal al acestuia cu privire la măsurile de protecţie stabilite şi obligaţiile ce le revin;
g) promovează drepturile persoanelor cu handicap în toate activităţile pe care le întreprinde.
În exercitarea atribuţiilor privind încadrarea unei persoane adulte într-un grad de handicap, comisia de evaluare analizează dosarul întocmit de serviciul de evaluare complexă a persoanelor adulte cu handicap, organizat potrivit art. 88 din Legea nr. 448/2006, republicată, în cadrul direcţiilor generale de asistenţă socială şi protecţia copilului judeţene, respectiv locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumit în continuare serviciul de evaluare complexă.
Comisia de evaluare eliberează certificatul de încadrare în grad şi tip de handicap şi elaborează programul individual de reabilitare şi integrare socială.
În exercitarea atribuţiilor privind orientarea profesională a unei persoane adulte cu handicap, comisia de evaluare eliberează certificate de orientare profesională.
Comisia este alcatuita din 7 persoane si are urmatoarea componenta :
– un preşedinte- medic specialist în expertiză medicală şi recuperarea capacităţii de muncă, interne sau de sănătate publică, absolvent de cursuri de management în domeniul sociomedical cu durată de cel puţin un an;
– un vicepreședinte – medic de specialitate expertiză medicală a capacității de munca, medicină de familie sau un medic medicină generală, propus de directorul executiv/director general al direcției generale de asistență socială și protecția copilului ;
-un medic specialist, propus de direcţia de sănătate publică judeţeană, cu următoarele specialităţi, în funcţie de afecţiunea care produce handicapul: interne, chirurgie – ortopedie, oftalmologie, psihiatrie, neurologie;
-un reprezentant desemnat de organizațiile neguvernamentale care desfăşoară activităţi de protecţie specială a persoanelor cu handicap, cu avizul Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap;
-un psiholog;
– un asistent social;
– un membru licențiat în științe juridice și cu experiență în dizabilitate.
Componența Comisiei pentru persoane adulte cu handicap Iasi este urmatoarea:
– Președinte: Lungu Mariana – medic primar medicină general profil adulți;
– Vicepreşedinte: Anca Mosorocianu – medic specialistmedicină de familie
– Membri:
1. Stoica Georgeta – medic primar medicină de familie, reprezentant al Direcției de Sanatate Publica Iasi;
2. Ionel-Radu Țuțu-Matache – membru ONG;
3. Toma Cristina– psiholog;
4. Matei Elena – asistent social;
5. Ticu Ioan – jurist.
Membrii Comisiei reprezinta institutiile care i-au desemnat si au obligatia ca, in toate deciziile care se iau, sa urmareasca exclusiv interesul superior al persoanei adulte cu handicap. Comisia se intruneste săptămânal in sedinte ordinare si ori de cate ori este necesar in sedinte extraordinare si este legal constituita in prezenta majoritatii membrilor sai.
Contestarea certificatelor de încadrare în grad şi tip de handicap
În conformitate cu prevederile pct. 9. din Legea nr. 96/12.04.2023 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, ,,La art. 87, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins: (5) Certificatul emis potrivit prevederilor alineatului (4) poate fi contestat de către titularul acestuia, în termen de 30 de zile calendaristice de la data comunicării la Comisia superioară de evaluare a persoanelor adulte cu handicap”.
Prezenta lege a intrat în vigoare la 30 zile de la publicarea în Monitorul Ofcial al României, Partea I.
Acest fapt este menţionat pe prima pagină a certifictului de încadrare în grad şi tip de handicap.
Contestaţiile se vor depune la secretariatul CEPAH (Camera 37) după modelul anexă, urmând ca toată documentaţia ce a stat la baza certificatului contestat să fie trimisă spre soluţionare Comisiei Superioare de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap.
Soluţionarea contestaţiilor de către Comisia Superioară de Evaluare a Persoanelor Adulte cu Handicap se va realiza în conformitate cu prevederile art. 8-13 din Ordinul ANPDPD nr. 1.048 din 7 noiembrie 2024 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Comisiei superioare de evaluare a persoanelor adulte cu handicap, pe care îl puteţi consulta accesând următorul link: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/292181